Slovo.ru: Baltic accent

2015 Vol. 6 № 1

Back to the list Download an article

The frame approach to teaching vocabulary in Russian as a foreign language classes

Pages
74-78

Abstract

This article considers the possibilities of using the frame approach to teaching Russian as a foreign language. The author examines the content and structure of the learning frame of “Russian holidays.” The means to organise vocabulary and grammar elements are pre¬sented within a concrete frame model

Reference

1.    Берков В. П., Беркова А. В., Беркова О. В. Как мы живем. Пособие по страноведению для изучающих русский язык. СПб., 2002.
2.    Гурина Р. В. Соколова Е. Е. Фреймовое представление знаний. М., 2005.
3.    Латышева А. Н. Учебники русского языка и фреймовый подход к обучению инофонов // Мир русского слова. 2004. № 4.
4.    Одинцова И. В. «Фрейм» как понятие коммуникативно-когнитивного направления в преподавании русского языка как иностранного. Характеристика сильных и слабых фреймов // Вестник ЦМО МГУ. 2010. № 4.
5.    Тёрёчик Л. Б. Текст как средство обучения русскому языку как ино¬странному: фреймовый подход (начальный этап обучения) : автореф. дис. … канд. пед. наук. М., 2012