Нефинансовые механизмы привлечения и удержания клиентов в банковской сфере
- Страницы / Pages
- 23-29
Аннотация
Рассмотрены основные механизмы нефинансового привлечения и удержания клиентов в банковской сфере. Проанализированы такие факторы, как удобство приложения банка, скорость и качество решения проблемы клиента, технологические аспекты работы банка, специальные клиентские программы и привилегии, доступность банковских инструментов. Сформулированы действия для повышения лояльности клиентов банков.
Abstract
The paper considers the main mechanisms of non-financial attraction and customer retention in the banking sector. The following factors are analyzed: convenience of the bank application; speed and quality of solving customer problems; technological aspects of the bank; special client programs and privileges; the availability of banking tools. Formulated actions to increase customer loyalty of banks.
Список литературы
1. Toit du G., Bradley K., Swinton S. et al. In Search of Customers Who Love Their Bank. URL: https://www.bain.com/insights/in-search-of-customers-who-love-their- bank-nps-cx-banking/ (дата обращения: 04.09.2019).
2. Reichheld F. The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits, and Lasting Value. Harvard Business Press, 1996.
3. Farris P., Bendle N., Pfeifer P., Reibstein D. Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance. Pearson Education, 2010.
4. Berger P., Nasr N. Customer lifetime value: Marketing models and applications // Journal of Interactive Marketing. 1998. Vol. 12, iss. 1. P. 17—30.