Математическое моделирование процесса привлечения клиентов для платных SAAS-решений
- Страницы / Pages
- 21-26
Аннотация
Рассмотрены различные аспекты привлечения клиентов к использованию SaaS-решений от компании Х. В качестве тестового решения рассмотрена рекламная кампания, направленная на регион Латинской Америки. На основе полученных данных построена математическая модель, которая показала наиболее слабые места в рекламной кампании и легла в основу оценки ее эффективности. Это позволило скорректировать процесс привлечения клиентов и повысить его результативность.
Abstract
The paper considers various aspects of attracting customers to use SaaS solutions from company X. As a test solution, an advertising company aimed at the Latin American region was considered. Based on the obtained data, a mathematical model was built that showed the most "weak" points in the advertising company and allowed us to evaluate its effectiveness. As a result, the process of attracting customers was adjusted, and its effectiveness was increased.
Список литературы
1. Mäkilä T., Järvi A., Rönkkö M., Nissilä J. How to Define Software-as-a-Service — An Empirical Study of Finnish SaaS Providers // Tyrväinen P., Jansen S., Cusumano M. A. (eds.). Software Business. ICSOB 2010 : Proceedings. Springer, 2010 (Lecture Notes in Business Information Processing, vol. 51). doi: https://doi.org/10.1007/978- 3-642-13633-7_10.
2. Kulkarni G. F., Gambhir J., Palwe R. Cloud Computing-Software as Service // International Journal of Computer Science & Information Technology Research Excellence. 2012. Vol. 2, iss. 1.
3. Turner B. What is SaaS? Everything you need to know about Software as a Service. TechRadar.pro. 15.12.2019.
4. Customer Relationship Management (CRM). URL: https://www.gartner.com/ en/information-technology/glossary/customer-relationship-management-crm (дата обращения: 31.03.2021).