Philology, pedagogy, and psychology

2011 Issue №11

Back to the list Download the article

Social adaptation of HIV positive teenagers by means of physical culture

Pages
101-105

Abstract

This article discusses psycho-educational problems developed by teenagers from the moment of HIV diagnosis. The authors consider possible solutions to such problems by means of physical culture and analyse the readiness of HIV-positive teenagers for physical culture classes.

Reference

1. Воронин Е. Е., Глазырина Л. А., Загайнова А. И. и др. Дети со знаком «плюс»: инф. пособие для сотрудников дошкольных и общеобразовательных учрежде­ний. М., 2008.

2. ВИЧ-инфекция у детей // Шаги профессионал. 2010. № 4 (25). С. 80—84.

3. Воронин Е. Е. Каждый ребенок мечтает о том, чтобы у него была семья // Шаги профессионал. 2010. № 4 (25). С. 4—16.

4. Врачи детям // Шаги профессионал. 2010. № 2 (23). С. 52—61.

5. Назарова И. Б. Возможности и условия адаптации сирот // Социологиче­ские исследования. 2001. № 4. С. 70—77.

6. Нестерова О. Сирота до востребования // Труд. 2005. 23 сент. С. 1—2.

7. Никитин Н. С. Содержание и направленность адаптивной двигательной ре­креации ВИЧ-инфицированных // Слобожанский научно-спортивный вест­ник.  3. Харьков, 2009. С. 201—204.

8. Das S., Mukherjee A., Lodha R., Vatsa M. Quality of life and psychosocial func­tio­ning of HIV infected children // Indian journal of pediatrics. 2010. Vol. 77, № 6.

9. Miller T., Somarriba G., Kinnamon D. et al. The effect of a structured exercise pro­gram on nutrition and fitness outcomes in human immunodeficiency virus-in­fec­ted children // AIDS research and human retroviruses. 2010. Vol. 26, № 3.