Indicators of higher education quality in the context of consumption values
- Pages
- 24-30
Abstract
This article offers an author’s interpretation of such notions as “educational service” and “education quality”. The author describes the existing approaches to classification of consumption values, identifies the components of educational services that are of importance in the context of consumption values, and outlines the prospects of applying value approach to developing educational services at a university.
Reference
1. Ефимов В. Потребительские ценности продукции // Стандарты и качество. 2002. № 5. С. 68—69.
2. Качалов В. А. Стандарты ИСО 9000 и проблемы управления качеством в вузах (записки менеджера качества): монография. М., 2001.
3. Коротков Э. М. Качество образования: формирование, факторы и оценка, управление: для работников высш. образования. М., 2002.
4. Савельев Б. А., Масленников А. С. Оценка уровня обученности студентов в целях аттестации образовательного учреждения профессионального образования: учеб. пособие. Йошкар-Ола, 2004.
5. Sheth J. N., Newman B.
6. Woodruff R. B., Cadotte E. R., Jenkins R. L. Modeling Consumer Satisfaction Processes Using Experience-Based Norms // Journal of Marketing Research. 1983. № 20 (Aug.). P. 296—304.
7. ГОСТ Р ИСО 9001—2001. Системы менеджмента качества: требования. М., 2003.