Indicators of higher education quality in the context of consumption values :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
The supreme embodiment of reason is science
Ivan P. Pavlov

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Indicators of higher education quality in the context of consumption values

Author Golyshev I.
Pages 24-30
Article Download
Keywords educational services, consumption values, quality of higher education.
Abstract (summary) This article offers an author’s interpretation of such notions as “educational service” and “education quality”. The author describes the existing approaches to classification of consumption values, identifies the components of educational services that are of importance in the context of consumption values, and outlines the prospects of applying value approach to developing educational services at a university.
References

1. Ефимов В. Потребительские ценности продукции // Стандарты и качест­во. 2002. № 5. С. 68—69.

2. Качалов В. А. Стандарты ИСО 9000 и проблемы управления качеством в вузах (записки менеджера качества): монография. М., 2001.

3. Коротков Э. М. Качество образования: формирование, факторы и оценка, управление: для работников высш. образования. М., 2002.

4. Савельев Б. А., Масленников А. С. Оценка уровня обученности студентов в целях аттестации образовательного учреждения профессионального образова­ния: учеб. пособие. Йошкар-Ола, 2004.

5. Sheth J. N., Newman B. I., Gross B. L. Consumption values and market choices: Theory and applications. Cincinnati, 1991.

6. Woodruff R. B., Cadotte E. R., Jenkins R. L. Modeling Consumer Satisfaction Pro­cesses Using Experience-Based Norms // Journal of Marketing Research. 1983. № 20 (Aug.). P. 296—304.

7. ГОСТ Р ИСО 9001—2001. Системы менеджмента качества: требования. М., 2003.


Back to the section