Psychological and Pedagogical Provision of Variative Education routes in State Schools :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
There is only one science. Two sciences are impossible as two universes are
Alexander Herzen

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Psychological and Pedagogical Provision of Variative Education routes in State Schools

Author Galatskova I.
DOI 10.5922/2223-2095-2009-11-21
Pages 113-120
Article Download
Keywords education individualisation and differentiation, variative education routes, psychological and pedagogical support.
Abstract (summary) The article analyses the necessity and possibility of variative education routes implementation in state schools as an integrate model of educational space. The author presents the results of the introduction of four variative education routes: for advanced students, students with health problems, students with low motivation and learning problems, and for talented students.
References

1. Беспалько В. П. Персонифицированное образование // Педагогика. 1998. № 2. С. 12—17.

2. Каменский А. М., Смирнова Э. Ю. Индивидуальное развитие личности ре­бен­ка в условиях общеобразовательной школы // Школьные технологии. 2000. № 3.

3. Лукьянова М. И., Перкокуева И. В. Вариативный образовательный маршрут // Учитель. 2007. № 1. С. 9—11.

4. Лукьянова М. И. и др. Реализация вариативных образовательных маршру­тов учащихся в массовой школе: методическое пособие. Ульяновск: УИПКПРО, 2007. 80 с.

5. Цой О. Н., Проценко О. Ю., Хуторской А. В. Индивидуальные образователь­ные траектории учащихся как условие их творческой самореализации // Шко­ла — 2000: Концепции, методики, эксперимент: сб. науч. тр. / под ред. Ю. И. Ди­ка, А. В. Хуторского. М.: ПОСО РАО, 1999. С. 285—291.


Back to the section