Psychological and Pedagogical Provision of Variative Education routes in State Schools
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-11-21
- Pages
- 113-120
Abstract
The article analyses the necessity and possibility of variative education routes implementation in state schools as an integrate model of educational space. The author presents the results of the introduction of four variative education routes: for advanced students, students with health problems, students with low motivation and learning problems, and for talented students.
Reference
1. Беспалько В. П. Персонифицированное образование // Педагогика. 1998. № 2. С. 12—17.
2. Каменский А. М., Смирнова Э. Ю. Индивидуальное развитие личности ребенка в условиях общеобразовательной школы // Школьные технологии. 2000. № 3.
3. Лукьянова М. И., Перкокуева И. В. Вариативный образовательный маршрут // Учитель. 2007. № 1. С. 9—11.
4. Лукьянова М. И. и др. Реализация вариативных образовательных маршрутов учащихся в массовой школе: методическое пособие. Ульяновск: УИПКПРО, 2007. 80 с.
5. Цой О. Н., Проценко О. Ю., Хуторской А. В. Индивидуальные образовательные траектории учащихся как условие их творческой самореализации // Школа — 2000: Концепции, методики, эксперимент: сб. науч. тр. / под ред. Ю. И. Дика, А. В. Хуторского. М.: ПОСО РАО, 1999. С. 285—291.