Philology, pedagogy, and psychology

2009 Issue №11

Back to the list Download the article

Psychological and Pedagogical Provision of Variative Education routes in State Schools

DOI
10.5922/2223-2095-2009-11-21
Pages
113-120

Abstract

The article analyses the necessity and possibility of variative education routes implementation in state schools as an integrate model of educational space. The author presents the results of the introduction of four variative education routes: for advanced students, students with health problems, students with low motivation and learning problems, and for talented students.

Reference

1. Беспалько В. П. Персонифицированное образование // Педагогика. 1998. № 2. С. 12—17.

2. Каменский А. М., Смирнова Э. Ю. Индивидуальное развитие личности ре­бен­ка в условиях общеобразовательной школы // Школьные технологии. 2000. № 3.

3. Лукьянова М. И., Перкокуева И. В. Вариативный образовательный маршрут // Учитель. 2007. № 1. С. 9—11.

4. Лукьянова М. И. и др. Реализация вариативных образовательных маршру­тов учащихся в массовой школе: методическое пособие. Ульяновск: УИПКПРО, 2007. 80 с.

5. Цой О. Н., Проценко О. Ю., Хуторской А. В. Индивидуальные образователь­ные траектории учащихся как условие их творческой самореализации // Шко­ла — 2000: Концепции, методики, эксперимент: сб. науч. тр. / под ред. Ю. И. Ди­ка, А. В. Хуторского. М.: ПОСО РАО, 1999. С. 285—291.