Role of Knowledge Improvement Tests in the System of Pedagogical Diagnostic Methods :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
Science is power, it reveals the relation between things, their laws and interactions
Alexander Herzen

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Role of Knowledge Improvement Tests in the System of Pedagogical Diagnostic Methods

Author Artischeva Ye.
DOI 10.5922/2223-2095-2009-11-11
Pages 67-74
Article Download
Keywords knowledge improvement tests, training individualisation, pedagogical diagnostics methods, lecture, practice, consultation, independent work.
Abstract (summary) The article deals with the application of knowledge improvement tests in the framework of main university activities. The author shows that the tests offered correspond to the system of pedagogical diagnostics as a method of knowledge improvement and contribute to the solution of the individualised training problem.
References

1. Артищева Е. К. О структуре психолого-педагогической диагностики в учебном процессе вуза // Вестник Российского государственного университета им. И. Канта. Калининград: Изд-во РГУ им. И. Канта, 2006. Вып. 11. С. 33—39.

2. Артищева Е. К. Об инструментарии педагогической диагностики в учеб­ном процессе вуза // Вестник Российского государственного университета им. И. Кан­та. Калининград: Изд-во РГУ им. И. Канта, 2007. Вып. 4. С. 27—34.

3. Артищева Е. К., Коваленко С. Н. Тесты коррекции знаний по математике. Чис­ловые и степенные ряды: методические указания. Калининград: КПИ ФСБ Рос­сии, 2008. 58 с.

4. Бочарова Е. П. Дидактические основы обучения будущих специалистов самоконтролю знаний: автореф. дис. … д-ра пед. наук. СПб.: Изд-во СПбУ, 1996. 40 с.

5. Коваленко С. Н. Применение рядов: учебное пособие. Калининград: КВИ ФСБ РФ, 2000. 112 с.

6. Кудаев М. Р. Корректирующий контроль в учебном процессе: дидактиче­ские основы построения и реализации системы: дис. … д-ра пед. наук. Майкоп, 1998. 431 с.

7. Педагогика: учебное пособие / под ред. П. И. Пидкасистого. М.: Роспед­агенство, 1995. 638 с.

8. Педагогическая диагностика в школе: учебное пособие / под ред. А. И. Ко­четова. Мн.: Народная асвета, 1987. 223 с.

9. Педагогика высшей школы: учебное пособие / под ред. Н. М. Пейсахова. Казань: Изд-во КГУ, 1985. 192 с.

10. Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие / под ред. С. И. Самыгина. Ростов н/Д: Феникс, 1998. 544 с.

11. Пионова Р. С. Педагогика высшей школы: учебное пособие. Минск: Уни­верситетское, 2002. 256 с.

12. Подласый И. П. Педагогика: Новый курс: учебник для студ. пед. вузов: в 2 кн. М: ВЛАДОС, 2000. Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. 576 с.

13. Челышкова М. Б. Теоретико-методологические и технологические основы адаптивного тестирования в образовании: дис. … д-ра пед. наук. М., 2001. 324 с.


Back to the section