Philology, pedagogy, and psychology

2009 Issue №11

Back to the list Download the article

Model of Professional Training in the field of Pedagogical Support of High School Student Self-Identification

DOI
10.5922/2223-2095-2009-11-9
Pages
59-62

Abstract

The article describes the process of professional and advanced training at teacher training universities for pedagogical support in the field of high school students' self-identification. The author offers methodical guidelines for the corresponding course and the results of experiments.

Reference

1. Абульханова-Славская К. А. Диалектика человеческой жизни. М.: Мысль, 1977.

2. Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания. М.: Наука, 1977.

3. Гребенюк О. С., Гребенюк Т. Б. Основы педагогики индивидуальности. Кали­нинград: Изд-во КГУ, 2000.

4. Дружинин В. Н. Варианты жизни: Очерки экзистенциальной психологии. СПб: ИМАТОН-М, 2000. 135 с.

5. Рожков М. И. Концепция экзистенциальной педагогики. URL: http://www.ys­pu.yar.ru

6. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. М.: Педагогика, 1973.

7. Слободчиков В. И., Исаев Е. И. Психология человека. Введение в психологию субъективности. М.: Школа-пресс, 1995.

8. Франкл В. Человек в поисках смысла / общ. ред. Л. Я. Гозмана и Д. А. Ле­он­тьева. М.: Прогресс, 1990.

9. Stras-Romanowska M. Los czlowieka jako problem psychologiczny. Wroclaw: WU, 1992.