Integrated Information Environment of Professional Training at Teacher Training Higher Education Institutions under the Conditions of Teacher Training Higher Education Transformation
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-11-8
- Pages
- 48-55
Abstract
The author argues that the situation in the system of higher teacher education is actually better than it is presented in the media. The integrated information environment development is expected to trigger the increase in the competitiveness of future teachers and to facilitate studying related disciplines.
Reference
1. Винтин И. А. Особенности социального самоопределения старшеклассников // Социологические исследования. 2004. № 2. С. 86—93.
2. Зборовский Г. Е., Шуклина Е. А. Профессиональное образование и рынок труда // Социологические исследования. 2003. № 4. С. 99—106.
3. Лоншакова Н. А. Региональный вуз и рынок труда: проблемы адаптации (на примере Читинской области) / Н. А. Лоншакова // Социологические исследования. 2003. № 2. С. 68—72.
4. Бестужев-Лада И. В. Социальные проблемы занятости в России // Социологические исследования. 2002. № 12. С. 113—119.
5. Демиденко Э. С. Перспективы образования в меняющемся мире // Социологические исследования. 2005. № 2. С. 80—87.
6. Праздников Г. А. Болонский процесс в смысловом пространстве современного образования // Социологические исследования. 2005. № 10. С. 42—47.
7. Иванов Д. Общество как виртуальная реальность // Информационное общество: сб. тр. М.: Изд-во АСТ, 2004. 507 с. С. 355—427.