Strategy of Critical Perception of Media Information: Formation in Language Training
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-11-7
- Pages
- 40-47
Abstract
The article deals with the problems of media education for language students. The author assumes that the most efficient ways of developing students’ critical thinking skills is the integration of language and media education. The key role in such integrated course may belong to a complex of task-oriented activities based on media texts.
Reference
1. Гуцал Е. А. Реалити-шоу на современном российском телевидении: автореф. дис. … канд. филол. наук. Екатеринбург, 2008. 18 с.
2. Дьюи Д. Психология и педагогика мышления / пер. с англ. М.: Совершенство, 1997. 208 с.
3. Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности. М.: Институт психологии РАН, 2004. 424 с.
4. Луман Н. Реальность масс-медиа / пер. с нем. М.: Праксис, 2005. 256 с.
5. Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. М.: Педагогика, 1972. 208 с.
6. Махмутов М. И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории. М.: Педагогика, 1975. 368 с.
7. Павлова Е. Д. Средства массовой информации — инструмент скрытого воздействия на сознание: социально-философский анализ. М.: Наука, 2007. 206 с.
8. Селевко Г. К. Педагогические технологии на основе активизации, интенсификации и эффективного управления УВП. М.: НИИ школьных технологий, 2005. 288 с.
9. Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя иностранного языка: интегративно-рефлексивный подход: монография. М.: ГЛОССА-ПРЕСС, 2004.-336 с.
10. Федоров А. В. Медиаобразование и медиаграмотность: учебное пособие для вузов. Таганрог: Изд-во Кучма, 2004. 340 c.
11. Фомичева И. Д. Социология СМИ: учеб. пособие для вузов. М.: Аспект Пресс, 2007. 335 с.
12. Черникова В. Е., Молчанова Е. Н., Климова Л. Е. Масс-медиа в культуре информационного общества: монография. Ставрополь: ООО Мир данных, 2007. 142 с