Strategy of Critical Perception of Media Information: Formation in Language Training :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
The purpose of science is to transform all that exists into thought
Alexander Herzen

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Strategy of Critical Perception of Media Information: Formation in Language Training

Author Vorobyova Ye.
DOI 10.5922/2223-2095-2009-11-7
Pages 40-47
Article Download
Keywords critical thinking, media education, problem situation, mass media.
Abstract (summary) The article deals with the problems of media education for language students. The author assumes that the most efficient ways of developing students’ critical thinking skills is the integration of language and media education. The key role in such integrated course may belong to a complex of task-oriented activities based on media texts.
References

1. Гуцал Е. А. Реалити-шоу на современном российском телевидении: авто­реф. дис. … канд. филол. наук. Екатеринбург, 2008. 18 с.

2. Дьюи Д. Психология и педагогика мышления / пер. с англ. М.: Совершен­ство, 1997. 208 с.

3. Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности. М.: Ин­ститут психологии РАН, 2004. 424 с.

4. Луман Н. Реальность масс-медиа / пер. с нем. М.: Праксис, 2005. 256 с.

5. Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. М.: Пе­дагогика, 1972. 208 с.

6. Махмутов М. И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории. М.: Педагогика, 1975. 368 с.

7. Павлова Е. Д. Средства массовой информации — инструмент скрытого воз­действия на сознание: социально-философский анализ. М.: Наука, 2007. 206 с.

8. Селевко Г. К. Педагогические технологии на основе активизации, интен­сификации и эффективного управления УВП. М.: НИИ школьных технологий, 2005. 288 с.

9. Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя ино­странного языка: интегративно-рефлексивный подход: монография. М.: ГЛОССА-ПРЕСС, 2004.-336 с.

10. Федоров А. В. Медиаобразование и медиаграмотность: учебное пособие для вузов. Таганрог: Изд-во Кучма, 2004. 340 c.

11. Фомичева И. Д. Социология СМИ: учеб. пособие для вузов. М.: Аспект Пресс, 2007. 335 с.

12. Черникова В. Е., Молчанова Е. Н., Климова Л. Е. Масс-медиа в культуре ин­формационного общества: монография. Ставрополь: ООО Мир данных, 2007. 142 с

Back to the section