Introduction of Competence Approach and Optimization of Education Process in Professional Education Manager Training
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-11-6
- Pages
- 36-40
Abstract
The article considers the competence approach introduction as one of the priorities and main features of education modernisation. The author outlines methods and activities aimed at the competence approach introduction to education process, considers a model of students’ independent work. A concrete example is drawn to show the specificity of the competence training of students
of the “Business Administration” field of study in the framework of the “Fundamentals of Management” discipline.
Reference
1. Зимняя И. А. Ключевые компетенции как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. М.: ЛОГОС, 2004. 341 с.
2. Трифонова С. Д., Трифонов Б. В., Тимофеева В. В. Поведенческая методология управления проектами в образовательных процессах: монография.- Калининград: Изд-во ФГОУ ВПО КГТУ, 2008. 295 с.
3. Казанцев, А. К. и др. Практический менеджмент в деловых играх, хозяйственных ситуациях, задачах и тестах: учебное пособие. М.: ИНФРА-М, 1998. 367 с.