Philology, pedagogy, and psychology

2009 Issue №8

Back to the list Download the article

Syntax of Advertising

DOI
10.5922/2223-2095-2009-8-21
Pages
107-112

Abstract

The article considers the enhancement of advertising slogan efficiency taking in account the peculiarities of left and right cerebral hemispheres activities.

Reference

1. Иванов Вяч. Вс. Чет и нечет. Асимметрия мозга и знаковых систем. М., 1978.

2. Джексон ДжХ. О природе двойственности мозга. М., 1984.

3. Wittgenstein L. Philosophical Investigations / translated by G. E. M. Ans­com­be. Cambridge, 1953.

4. Якобсон Р. Избранные работы. М., 1985.

5. Петренко В. Ф. Введение в экспериментальную психосемантику: исследо­ва­ние форм репрезентации в обыденном сознании. М., 1983.

6. Пирогова Ю. К., Баранов А. Н., Паршин П. Б. и др. Рекламный текст: семио­ти­ка и лингвистика. М., 2000.