Resocialization of Orphans at Vocational School
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-6-12
- Pages
- 85-93
Abstract
The article presents the requirements to orphan socialization and resocialization processes, the determinants and criteria of the estimation of orphan rеsocialization efficiency in the course of vocational training; the authors define organization and methodology bases of resocialization individual support at vocational school.
Reference
1. Реан А. А. Психология личности. Социализация, поведение, общение. СПб.; М., 2004.
2. Реан А. А. Уличные дети и общество: социальные и психологические аспекты проблемы // Мир детства. 2002. № 2. С. 8—12.
3. Реан А. А., Кудашев А. Р., Баранов А. А. Психология адаптации личности. СПб., 2006.
4. Смирнов И. П. Европейская профессиональная школа. М., 1996.
5. Смирнов И. П. Создание российской системы профессионального образования. 1993.
6. Смирнов И. П., Ткаченко Е. В. Новый принцип воспитания: ориентация на интересы молодежи. Екатеринбург, 2005.
7. Ткаченко Е. В. Приоритеты российского начального профессионального образования // Педагогика. 1999. № 2. С. 58—61.
8. Ткаченко Е. В. Научные основы и приоритеты развития начального профессионального образования // Образование и наука. Будущее в ретроспективе / под ред. Е. В. Ткаченко. Екатеринбург, 2005. С. 84—92.
9. Ткаченко Е. В. Профессиональное образование в современной России. Состояние и перспективы // Там же. С. 369—380.