Philology, pedagogy, and psychology

2009 Issue №5

Back to the list Download the article

Interpretation of musical pedagogic processes as artistic and creative activity of a teacher-musician

DOI
10.5922/2223-2095-2009-5-13
Pages
76-83

Abstract

The article analyses different approaches to research on the specificity and principles of the interpretation of professional (musical) and pedagogical activity of a teacher-musician and offers an original research approach applied to the problem of preparation a teacher-musician to artistic and creative activity.

Reference

1. Корыхалова Н. П. Интерпретация музыки. Л., 1979.

2. Гуренко Е. Г. Исполнительское искусство: методологические проблемы: учеб. пособие. Новосибирск, 1985.

3. Критский Б. Д. Образовательный текст и его интерпретация: опыт куль­турно-исторического исследования // Вопросы теории и практики подготовки учителя музыки. М., 2000.

4. Сластенин В. А., Подымова Л. С. Педагогика: инновационная деятельность. М., 1997.