Interpretation of musical pedagogic processes as artistic and creative activity of a teacher-musician
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2009-5-13
- Pages
- 76-83
theory of music studies
teacher-musician
artistic and creative activity
musical and pedagogic phenomena.
Abstract
The article analyses different approaches to research on the specificity and principles of the interpretation of professional (musical) and pedagogical activity of a teacher-musician and offers an original research approach applied to the problem of preparation a teacher-musician to artistic and creative activity.
Reference
1. Корыхалова Н. П. Интерпретация музыки. Л., 1979.
2. Гуренко Е. Г. Исполнительское искусство: методологические проблемы: учеб. пособие. Новосибирск, 1985.
3. Критский Б. Д. Образовательный текст и его интерпретация: опыт культурно-исторического исследования // Вопросы теории и практики подготовки учителя музыки. М., 2000.
4. Сластенин В. А., Подымова Л. С. Педагогика: инновационная деятельность. М., 1997.