Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

On the dynamics of mathematical information forms in training of air navigation students on

Pages
119-124

Abstract

This article deals with the role of mathematical information in teaching. The author emphasizes the need for the development of informational and activity mobility. The author offers an excerpt from students’ individual work triggering the activity component of informational mobility.

Reference

1. Толстенева А. А. Методическая система обучения физике студен­тов вузов на основе учета их когнитивных стилей.: автореф. дис. … д-ра пед. наук. Н. Новгород, 2008.

2. Педагогика / под ред. П. И. Пидкасистого. М., 1998.

3. Кротова И., Камоза Т., Донченко Н. Метод визуализации в сис­теме инновационного обучения // Высшее образование в России. 2008. № 4. С. 164—167.

4. Голубев В. О. Элементы технологии визуализации учебных объек­тов и понятий // Матер. междунар. науч.-техн. конф. «Наука и образование». Мурманск, 2009. С. 1258—1261.

5. Письменный Д. Т. Конспект лекций по высшей математике. Ч. 2. М., 2008.

6. Худенко В. Н. Из опыта визуализации учебного материала в про­цессе преподавания математического анализа // Вестник Российского государственного университета им. И. Канта. Вып. 5. Калининград, 2008. С. 62—65.

7. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекст­ный подход. М., 1991.

8. Лавров Ю. К., Улановский М. А. Краткий курс высшей матема­тики. М., 1990.

9. Мамаев В. Я., Синяков А. Н., Петров К. К., Горбунов Д. А. Воздуш­ная навигация и элементы самолетовождения: учебное пособие. СПб., 2002.