On the dynamics of mathematical information forms in training of air navigation students on
- Pages
- 119-124
Abstract
This article deals with the role of mathematical information in teaching. The author emphasizes the need for the development of informational and activity mobility. The author offers an excerpt from students’ individual work triggering the activity component of informational mobility.
Reference
1. Толстенева А. А. Методическая система обучения физике студентов вузов на основе учета их когнитивных стилей.: автореф. дис. … д-ра пед. наук. Н. Новгород, 2008.
2. Педагогика / под ред. П. И. Пидкасистого. М., 1998.
3. Кротова И., Камоза Т., Донченко Н. Метод визуализации в системе инновационного обучения // Высшее образование в России. 2008. № 4. С. 164—167.
4. Голубев В. О. Элементы технологии визуализации учебных объектов и понятий // Матер. междунар. науч.-техн. конф. «Наука и образование». Мурманск, 2009. С. 1258—1261.
5. Письменный Д. Т. Конспект лекций по высшей математике. Ч.
6. Худенко В. Н. Из опыта визуализации учебного материала в процессе преподавания математического анализа // Вестник Российского государственного университета им. И. Канта. Вып. 5. Калининград, 2008. С. 62—65.
7. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М., 1991.
8. Лавров Ю. К., Улановский М. А. Краткий курс высшей математики. М., 1990.
9. Мамаев В. Я., Синяков А. Н., Петров К. К., Горбунов Д. А. Воздушная навигация и элементы самолетовождения: учебное пособие. СПб., 2002.