Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

Modern educational technologies in the development of cognitive independence of technical and humanities students

Pages
67-72

Abstract

Computer and interactive technologies facilitate the development of ideas of computer-assisted learning, suggest absolutely new technological variant of teaching based on the unique capabilities of modern computers and telecommunications, which will allow students to deal competently with educational and self-educational problems, integrate and use certain elements of their knowledge, take advantage of learning experience, and take responsibility for education received.

Reference

1. Байденко В. И. Болонский процесс: структурная реформа выс­шего образования Европы. 3-е изд. М., 2003.

2. Исаева Т. Е. Классификация профессионально-личностных ком­петенций вузовского преподавателя // Труды международной на­учно-практической интернет-конференции «Преподаватель высшей школы в XXI веке». Сб. 4. Ростов н/Д, 2006. С. 15—21.

3. Полат Е. С. Новые педагогические информационные технологии в системе образования. М., 1999.

4. Фридман Л. С., Вадюшин В. А., Пальчевский Б. В. Технические средства и программированное обучение. Минск, 1976.

5. Коджаспирова Г. М., Петров К. В. ТСО и методика их использова­ния. М., 2002.

6. Минкина В. Информационная культура и способность к рефлек­сии // Высшее образование. 1995. № 4.