The planning of effective professional performance of a psychologist at preschool educational institutions
- Pages
- 53-60
Abstract
This article discusses the need for planning the activity of a psychological counsellor at a preschool education institution; the author gives a definition of ergonomic integrity of the activity of a psychological counsellor at a preschool education institution, describes the algorithm for defining the ergative functions of a counsellor, and identifies the essential components of the psychological support technique.
Reference
1. Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности. М., 2001.
2. Гершунский Б. С. Образовательно-педагогическая прогностика: теория, методология, практика. М., 2003.
3. Климов Е. А. Введение в психологию труда. М., 2004.
4. Курбатов В. И., Курбатова О. В. Социальное проектирование. Ростов н/Д, 2001.
5. Овечкин В. П. Содержание технологического образования: основания, принципы, условия проектирования. М.; Ижевск, 2005.
6. Орлов А. Б. Психология личности и сущность человека: парадигмы, проекции, практики. М., 2002.
7. Психологическая служба в современном образовании: рабочая книга / под ред. И. В. Дубровиной. СПб., 2009.
8. Суворова Г. А. Психология деятельности. М., 2003.
9. Феоктистова С. В. Психологические основы взаимодействия психологов и педагогов по обеспечению адаптации детей к школе: дис. … д-ра психол. наук. Тверь, 2002.