Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

The planning of effective professional performance of a psychologist at preschool educational institutions

Pages
53-60

Abstract

This article discusses the need for planning the activity of a psychological counsellor at a preschool education institution; the author gives a definition of ergonomic integrity of the activity of a psychological counsellor at a preschool education institution, describes the algorithm for defining the ergative functions of a counsellor, and identifies the essential components of the psychological support technique.

Reference

1. Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности. М., 2001.

2. Гершунский Б. С. Образовательно-педагогическая прогностика: теория, методология, практика. М., 2003.

3. Климов Е. А. Введение в психологию труда. М., 2004.

4. Курбатов В. И., Курбатова О. В. Социальное проектирование. Рос­тов н/Д, 2001.

5. Овечкин В. П. Содержание технологического образования: осно­вания, принципы, условия проектирования. М.; Ижевск, 2005.

6. Орлов А. Б. Психология личности и сущность человека: пара­дигмы, проекции, практики. М., 2002.

7. Психологическая служба в современном образовании: рабочая книга / под ред. И. В. Дубровиной. СПб., 2009.

8. Суворова Г. А. Психология деятельности. М., 2003.

9. Феоктистова С. В. Психологические основы взаимодействия пси­хологов и педагогов по обеспечению адаптации детей к школе: дис. … д-ра психол. наук. Тверь, 2002.