Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

The conceptual framework of teaching primary school children conflict resolution in the countries of European Union

Pages
14-22

Abstract

This article analyses the conceptual framework of teaching primary school children conflict resolution in the countries of the European Union in order to integrate the global achievements in the field of conflict studies training into the effective development of regional educational science and practice.

Reference

1. Валкер Дж. Тренинг разрешения конфликтов (для начальной школы). Как нам договориться? Практическое руководство по нена­сильственному разрешению конфликтов. СПб., 2001.

2. Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика. Проблемы «европей­ского воспитания» // Педагогика. 2000. № 2.  С. 70—81.

3. Гришина Н. В. Психология конфликта. СПб., 2000.

4. Прутцманн П. Дружный класс как маленькая планета / пер. с англ. В. А. Светлова. СПб., 1998.

5. Самарин А. Н. «Культура мира» как открытый междисциплинар­ный проект // Конфликтология. 2005. № 1.  С. 13—21.

6. Тагиров Э. Р. ЮНЕСКО: историческая миссия в эпоху глобализации // Конфликтология. 2005. № 1.  С. 9—12.

7. Adams D. UNESCO and Culture of Peace. UN, 2004. URL: http://www.culture-of-peace.info/monograph/contents.html

8. Atici M. Primary School Students’ Conflict Resolution Strate­gies in Turkey // International Journal for the Advancement of Councelling. 2007. 26 Apr. P. 13—17.

9. Best Practices of Non-violent Conflict Resolution in and out-of-School. URL: http://www.unesco.оrg/education/nved/index.html

10. Саrnevale P., Pruitt D. Negotiation and Mediation // Annual Re­view of Psychology. 1992. Vol. 43. P. 531—582.

11. Constructive Conflict Management. An Answer to Critical Social Problems? // Journal of Social Issues. 1994. Vol. 50.  1.

12. Sintra Plan of Action. International Forum on Education for Non-Violence. UNESCO Interregional Project for Culture of Peace and Non-vio­lence in Educational Institutions.URL: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php