The conceptual framework of teaching primary school children conflict resolution in the countries of European Union
- Pages
- 14-22
Abstract
This article analyses the conceptual framework of teaching primary school children conflict resolution in the countries of the European Union in order to integrate the global achievements in the field of conflict studies training into the effective development of regional educational science and practice.
Reference
1. Валкер Дж. Тренинг разрешения конфликтов (для начальной школы). Как нам договориться? Практическое руководство по ненасильственному разрешению конфликтов. СПб., 2001.
2. Вульфсон Б. Л. Сравнительная педагогика. Проблемы «европейского воспитания» // Педагогика. 2000. № 2. С. 70—81.
3. Гришина Н. В. Психология конфликта. СПб., 2000.
4. Прутцманн П. Дружный класс как маленькая планета / пер. с англ. В. А. Светлова. СПб., 1998.
5. Самарин А. Н. «Культура мира» как открытый междисциплинарный проект // Конфликтология. 2005. № 1. С. 13—21.
6. Тагиров Э. Р. ЮНЕСКО: историческая миссия в эпоху глобализации // Конфликтология. 2005. № 1. С. 9—12.
7. Adams D. UNESCO and Culture of Peace. UN, 2004. URL: http://www.culture-of-peace.info/monograph/contents.html
8. Atici M. Primary School Students’ Conflict Resolution Strategies in Turkey // International Journal for the Advancement of Councelling. 2007. 26 Apr. P. 13—17.
9. Best Practices of Non-violent Conflict Resolution in and out-of-School. URL: http://www.unesco.оrg/education/nved/index.html
10. Саrnevale P., Pruitt D. Negotiation and Mediation // Annual Review of Psychology. 1992. Vol. 43. P. 531—582.
11. Constructive Conflict Management. An Answer to Critical Social Problems? // Journal of Social Issues. 1994. Vol. 50. № 1.
12. Sintra Plan of Action. International Forum on Education for Non-Violence. UNESCO Interregional Project for Culture of Peace and Non-violence in Educational Institutions.URL: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php