The role of management sociology in the system of mass communication :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
The purpose of science is to transform all that exists into thought
Alexander Herzen

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

The role of management sociology in the system of mass communication

Author Buzin V. N.
Pages 128-135
Article Download
Keywords management sociology, mass-media, media planning, media space.
Abstract (summary) This article is dedicated to the topical issues of socially responsible information management in the communication media of Russian media space. The author considers the role of management sociology in the formation of Russian media space.
References

1. Бергер П., Лукман Т. Социальное конструирование реальности. М., 1995.

2. Бузин В. Н. Медиапланирование как метод управления информационны­ми потоками в средствах массовой коммуникации // Социология власти. 2008. № 5. С. 114—127.

3. Бузин В. Н., Бузина Т. С. Медиапланирование. Теория и практика. М., 2010.

4. Бурдье П. Социология социального пространства. М.; СПб., 2007.

5. Гидденс Э. Устроение общества: очерки теории структурации. М., 2005.

6. Полуэхтова И. А. Динамика российской телеаудитории // Социологиче­ские исследования. 2010. № 1 (309). С. 66—76.

7. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. М., 1992.

8. Филлиппов А. Ф. Социология пространства. СПб., 2008.

9. Шарков Ф. И. Основы теории коммуникации. М., 2002.

10. Юдина Е. Н. Медиапространство как культурная и социальная система. М., 2005.


Back to the section