The humanities and social science

2010 Issue №6

Back to the list Download the article

The role of management sociology in the system of mass communication

Pages
128-135

Abstract

This article is dedicated to the topical issues of socially responsible information management in the communication media of Russian media space. The author considers the role of management sociology in the formation of Russian media space.

Reference

1. Бергер П., Лукман Т. Социальное конструирование реальности. М., 1995.

2. Бузин В. Н. Медиапланирование как метод управления информационны­ми потоками в средствах массовой коммуникации // Социология власти. 2008. № 5. С. 114—127.

3. Бузин В. Н., Бузина Т. С. Медиапланирование. Теория и практика. М., 2010.

4. Бурдье П. Социология социального пространства. М.; СПб., 2007.

5. Гидденс Э. Устроение общества: очерки теории структурации. М., 2005.

6. Полуэхтова И. А. Динамика российской телеаудитории // Социологиче­ские исследования. 2010. № 1 (309). С. 66—76.

7. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. М., 1992.

8. Филлиппов А. Ф. Социология пространства. СПб., 2008.

9. Шарков Ф. И. Основы теории коммуникации. М., 2002.

10. Юдина Е. Н. Медиапространство как культурная и социальная система. М., 2005.