Strategy selection for educational institution development in modern conditions
- Pages
- 127-131
Abstract
This article considers the priorities, principles, objectives and targets in the structure of the activity of an educational institution. The author focuses on the marketing strategy for the functioning and development of educational institutions.
Reference
1. Балыхин Г. А. Управление развитием образования: организационно-экономический аспект. М.: Экономика, 2003.
2. Виханский О. С. Стратегическое управление. М.: Изд-во МГУ, 1995.
3. Менеджмент организации / под ред. З. П. Румянцевой, Н. А. Саломатина. М.: ИНФРА-М., 1997.
4. Симаева И. Н., Шерри Н. С. Стратегия развития образования в регионе Российской Федерации. Калининград: Изд-во РГУ им. И. Канта, 2009.
5. Шерри Н. С., Юрьева С. Н. Стратегические приоритеты развития системы образования в Калининградской области // Вестник Института Балтийского региона РГУ им. И. Канта. 2009. № 1. С. 67—74.