Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №5

Back to the list Download the article

Strategy selection for educational institution development in modern conditions

Pages
127-131

Abstract

This article considers the priorities, principles, objectives and targets in the structure of the activity of an educational institution. The author focuses on the marketing strategy for the functioning and development of educational institutions.

Reference

1. Балыхин Г. А. Управление развитием образования: организационно-эко­номический аспект. М.: Экономика, 2003.

2. Виханский О. С. Стратегическое управление. М.: Изд-во МГУ, 1995.

3. Менеджмент организации / под ред. З. П. Румянцевой, Н. А. Саломатина. М.: ИНФРА-М., 1997.

4. Симаева И. Н., Шерри Н. С. Стратегия развития образования в регионе Рос­сийской Федерации. Калининград: Изд-во РГУ им. И. Канта, 2009.

5. Шерри Н. С., Юрьева С. Н. Стратегические приоритеты развития системы образования в Калининградской области // Вестник Института Балтийского региона РГУ им. И. Канта. 2009. № 1. С. 67—74.