The competence approach to the preparation of a prospective chemistry teacher for the provision of ecological education at school
- Pages
- 96-100
Abstract
In the present research, the components of readiness making the maintenance of professional competence of the future teachers of chemistry in the field of ecological education is defined: is complete-semantic, as comprehension of unity of the purposes of ecological and chemical education; is substantial-remedial; motivationstrong-willed; socially moral. Based on the analysis of complete system of training of students of a specialty «Chemistry» the description of pedagogical conditions of education of the presented components is give.
Reference
1. Иванов Д. А. Профессиональные компетентности учителя // Управление качеством образовательного процесса. М.: Сентябрь, 2007.
2. Долгань Е. К. Региональный компонент в химико-экологическом образовании: метод. сб. Калининград: КОИПКиПРО, 2004.
3. Чибисова Н. В., Долгань Е. К. Задачи и упражнения по экологической химии: учеб. пособ. Калининград: Изд-во Калинингр. ун-та, 2001.
4. Чибисова Н. В. Экологические аспекты высшего химического образования // Современные образовательные программы: региональный опыт реализации и интеграции: мат. конф. 25—27 апреля 2001 г. Калининград: Изд-во КГУ, 2001. Ч. 1. с. 167—168.