The methodological competence of a university teacher
- Pages
- 52-59
Abstract
This article attempts to resolve the contradictions between the challenges of a higher education institution modernisation and the level of methodological competence. The author analyses methodological problems and the peculiarities of higher education methodology defining the notion of «methodological competence» and determining its hierarchy, structure, and assessment criteria.
Reference
1. Никитин А. В., Романкова Л. И. Квалификационные характеристики специалистов с высшим образованием. М.: НИИВШ, 1981.
2. Скок Г. Б. Концептуальный подход и методические материалы для анализа, оценки и самокоррекции педагогической деятельности преподавателя на этапе подготовки к аттестации. Новосибирск: НЭТИ, 1991.
3. Руднева Т. И. Педагогика профессионализма. Самара: Изд-во Самар. ун-та, 2002.
4. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. Л.: Изд-во ЛГУ, 1980.
5. Соловова Н. В. Организация и виды методической работы в вузе. Самара: Универс групп, 2006.
6. Бордовская Н. В., Титова Е. В. Методика оценки качества деятельности преподавателя вуза. СПб.; Архангельск: Изд. центр Помор. гос. ун-та, 2003.
7. Сластенин В. А., Подымова Л. С. Педагогика: инновационная деятельность. М.: ИЧП Издательство Магистр, 1997.