Universal professional activity functions of foreign language and culture specialists
- DOI
- 10.5922/2223-2095-2010-2-8
- Pages
- 51-57
Abstract
This paper sets out to examine the potential value of universal professional activity functions of foreign language and culture specialists in relation to a new resultative quality of their professional education and professional development. The purpose of revealing the functions is to prove the importance of professional universality for promoting a better competitiveness and professional development of future graduates in general.
Reference
1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособ. 4-е изд., стер. М., 2007.
2. Иеронова И. Ю. Теоретические основы подготовки будущих переводчиков к межкультурному посредничеству: монография. Калининград, 2007.
3. Климов Е. А. Образ мира в разнотипных профессиях: учеб. пособ. М., 1995.
4. Миньяр-Белоручев Р. К. О функциях переводчика // Информационно-коммуникативные аспекты перевода: межвуз. сб. науч. тр. Горький, 1986. С. 61—62.
5. Поршнева Е. Р. Роль профессиональной ориентации в повышении эффективности обучения переводчиков-профессионалов // Психологическая наука и образование. 2003. № 1.
6. Равен Дж. Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перспективы / пер. с англ. 2-е изд., испр. М., 2001.
7. Толочек В. А. Современная психология труда. СПб., 2008.
8. Халеева И. И. «Лингвауни» — вклад в культуру мира // Лингвауни: Третья Международная конференция ЮНЕСКО. М., 2000. С. 9.
9. Шадриков В. Д. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компетентностный подход // Высшее образование сегодня. 2004. № 8. С. 23—28.