The capacity of Kaliningrad hotel services market
- Pages
- 162-168
Abstract
This article analyses Kaliningrad hotel market through examining the level of incoming tourism in 2000–2010. The authors calculate the critical
zone of hotel room availability in Kaliningrad and the maximum number of tourists that can be accommodated in the city
Reference
1. Вавилова В. Е. Основы международного туризма. М., 2005.
2. Квартальнов В. А. Туризм. М., 2002.
3. Наумов С. А. Экономика и предпринимательство в социально-культурном сервисе и туризме. Томск, 2003.
4. Чурикова Г. С., Чурикова И. И. Калининградская область в цифрах, 2010: краткий стат. сб. Калининград, 2010.
5. Региональная экономика: история, проблемы, перспективы / под ред. Э. Л. Пашнанов, Г. У. Калмыц. Волгоград, 2005.
6. Туристский терминологический словарь / авт.-сост. И. В. Зорин, В. А. Квартальнов. М., 1999.
7. О целевой программе Калининградской области «Развитие Калининградской области как туристического центра на 2007—2014 годы»: постановление Правительства Калининградской области от 22 февраля 2007 года № 69. URL: http://www.garant.ru/hotlaw/kaliningrad/153154/ (дата обращения: 15.04.2011).