The branding of design hotels and hostels: the role of verbal communication
- Pages
- 45-54
Abstract
Studying tourism branding as a process of communication requires a thorough analysis of both naming and descriptive texts available through information resources. A well-thought-out strategic platform attracts the target audience and ensures the smooth functioning of visual and verbal channels to create a bright and unified image in the world market. In this article, I perform a linguistic analysis of language means used in successful promotions of design hotels and cheap hostels and identify the algorithms that help to draw the attention of travellers. This study uses original English texts published on the websites of tourist destinations.
Reference
1. Анхолт С. Брендинг: дорога к мировому рынку. М., 2004.
2. Анхолт С., Хильдрет Дж. Бренд Америка: мать всех брендов. М., 2010.
3. Базикян С. А. Брендинг и мифотворчество: архетипы в рекламе // Личность. Культура. Общество. 2009. Т. 11, № 48—49. С. 335—341.
4. Важенина И. С. Имидж и бренд региона: сущность и особенности формирования // Экономика региона. 2008. №1. С. 49—58.
5. Динни К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики. М., 2013.
6. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов. СПб., 2005.
7. Митягина В. А., Сидорова И. Г. Лингвистический фокус брендинга территории // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Сер.: Филология, педагогика, психология. 2018. Вып. 2. С. 42—51.
8. Ромадина И. Д. Интернационализация туристического гипертекста (на материале туристических информационных ресурсов Волгоградской области) // Лингвистическая и транслатологическая логистика многоязычного туристического интернет-ресурса : монография. Волгоград, 2016. С. 25—42.
9. Юнг К. Г., Франц М.-Л. фон, Хендерсон Дж. Л. Человек и его символы / под ред. С. Н. Сиренко. М., 1997.
10. Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1st ed. Palgrave Macmillan, 2007.
11. Anholt S. Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, 2009.
12. The Design Hotels ™ Book. Design Hotels AG, 2018.