Philology, pedagogy, and psychology

2018 Issue №2

Back to the list Download the article

Linguistic focus of territory branding

Pages
42-51

Abstract

The study of territory branding as a part of communicative process requires the detailed analysis of advertising and PR-texts placed on accessible Web-portals. The current study presents a linguistic analysis of means of the territory management optimizing and of defining the role of linguistic means in the branding discourse. The material of the study is the number of texts (original and translated) in Russian, English and German placed on accessible Web-portals of different regions or on accessible official Web-portals of different touristic regions and cities. It was showed that the linguistic focus of territory branding should take into account communicative focus of text, its genre characteristics; communicative function, its pragmatic task; linguistic means of branding.

Reference

1. Анхолт С. Брендинг: дорога к мировому рынку. М., 2004.
2. Анхолт С., Хильдрет Дж. Бренд Америка: мать всех брендов. М., 2010.
3. Гуреева А. А. PR-функция текста туристического брендинга: лингвистические средства как способ реализации // Брендинг как коммуникативная технология XXI века : матер. III Всерос. науч.-практ. конф. 1—3 марта 2017 года / под ред. проф. А. Д. Кривоносова. СПб., 2017. С. 128—132.
4. Гуреева А. А., Новожилова А. А., Сидорович Т. С. Перевод текстового контента туристического портала как способ глобализации бренда региона // Вестник Волгоградского государственного университета. Сер. Языкознание. 2017. Т. 16, № 4. С. 150—157.
5. Ильин Д. Ю. Изменение ономастических единиц: возможности отражения в туристическом дискурсе // Там же. С. 129—136.
6. Королькова С. А., Новожилова А. А., Шейко А. М. Туристический дискурс: стратегии и проблемы перевода сайтов отелей // Вестник Волгоградского государственного университета. Сер. Языкознание. 2017. Т. 16, № 3. С. 80—89.
7. Махортова Т. Ю. PR-функция текста туристического брендинга: лингвистические средства как способ реализации // Брендинг как коммуникативная технология XXI века : матер. III Всерос. науч.-практ. конф. 1—3 марта 2017 года / под ред. проф. А. Д. Кривоносова. СПб., 2017. С. 141—144.
8. Митягина В. А. Логистика многоязычного туристического ресурса: межкультурный дискурс в координатах глобализации // Лингвистическая и транслатологическая логистика многоязычного туристического интернет-ресурса : монография. Волгоград, 2016. С. 9—25.
9. Митягина В. А. Роль ценностей в маркетинге территорий: бренд-слоган региона как фокус // Ценности в лингвокультурном аспекте: языковое сознание, коммуникация, текст : матер. междунар. науч. конф. Тяньцзинь, 2017. С. 223—230.
10. Митягина В. А. Социопрагматическое измерение транслатологической парадигмы: коммуникативное действие в переводе // Вестник Волгоградского государственного университета. Сер. Языкознание. 2017. Т. 16, № 3. С. 30—40.
11. Новикова Э. Ю. Туристический имидж глокального города: лингвопрагматическое измерение // Вестник Воронежского государственного университета. Сер. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2015. Вып. 1. С. 53—57.
12. Новикова Э. Ю. Бренд-нейминг в туристическом дискурсе: лингвопрагматика, стратегии перевода // Homo Loquens: Вопросы лингвистики и транслятологии : сб. ст. Волгоград, 2017. Вып. 10. С. 13—27.
13. Ромадина И. Д. Интернационализация туристического гипертекста (на материале туристических информационных ресурсов Волгоградской области) // Лингвистическая и транслатологическая логистика многоязычного туристического интернет-ресурса : монография. Волгоград, 2016. С. 25—42.
14. Ромашова И. П. Лингвистический анализ бренд-коммуникации // Научный диалог. 2016. № 6 (54). С. 80—93.
15. Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st ed. Palgrave Macmillan, 2007.
16. Anholt S. Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, 2009.