The humanities and social science

2017 Issue №3

Back to the list Download the article

The consumer sentiment: regional aspect

Pages
46-53

Abstract

The article in the scientific problems of the development of the regional competitive environment is devoted to methodological issues for evaluating the state of consumer confidence at the regional level. The results of the analysis of domestic and foreign experience evaluation indicators characterizing consumer sentiment. The technique for estimating the consumer sentiment index is described. The article presents the first results of monitoring consumer sentiment in the clothing and footwear markets, as well as food products in the Kaliningrad region.

Reference

1. Баринов А. Я., Лукьянова Н. Ю. Конкурентная среда, деловая активность, потребительские настроения: региональный аспект. // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Сер.: Гуманитарные и общественные науки. 2016. № 3. С. 67—73.
2. О производстве и использовании валового внутреннего продукта за 2016 год // Сайт Росстата. URL: http://www.gks.ru/bgd/free/B04_03/IssWWW.exe/Stg/d01/19.htm (дата обращения: 15.03.2017).
3. Национальные счета России в 2007—2014 годах : стат. cборник. M., 2015.
4. Ибрагимова Д. Х., Николаенко С. А. Индекс потребительских настроений. М., 2005.
5. Регионы России. Социально-экономические показатели. 2016 : стат. cборник. М., 2016.
6. Curtin R. Consumer Sentiment Surveys: Worldwide Review and Assessment // Business Cycle Measurement and Analysis. 2007. № 11. Р. 1—37.
7. Климова Н. В., Лукьянова Н. Ю. Особенности исследования потребительских настроений в Калининградской области // Вопросы экономики и управления. 2016. № 3.1. С. 38—41.
8. Железнова А. А., Лукьянова Н. Ю. Методический подход к оценке индекса потребительских настроений в регионе // Вопросы экономики и управления. 2016. № 3.1. С. 33—35.
9. Потребительские ожидания в России // Сайт Росстата. URL: http://www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat_main/rosstat/ru/statistics/population/level/# (дата обращения: 20.03.2017).
10. Лукьянова Н. Ю. Информационное обеспечение моделирования портрета потребителей продуктов питания Калининградской области // Молодой ученый. 2014. № 19.1. С. 67—69.