Peculiarities of motivation for sports during initial sports training in youth sports schools :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
The real and legitimate goal of the sciences is the endowment of human life with new inventions and riches
Francis Bacon

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Peculiarities of motivation for sports during initial sports training in youth sports schools

Author Gurenko Yu., Zaitsev A., Muravieva M., Pelmenev V.
Pages 88-93
Article Download
Keywords motive, motivation, achievement of success, failure avoiding
Abstract (summary) The article explores motivation for sports activity in teenagers during initial sports training. It is shown that positive emotions, deriving pleasure from sports is the prevailing motivation. The authors conclude that there is an insufficient degree of sports ambitions, striving for a better result in sports, and lack of competitiveness. However, in general sports remains an attractive activity.
References 1. Бабушкин Е. Г. Формирование спортивной мотивации // Омский научный вестник. 2014. № 1 (125). С. 158—160. URL: http://www.cyberleninka/article/n/formirovanie-sportivnoy-motivatsii (дата обращения: 27.01.2017).
2. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. СПб., 2011.
3. Коробейникова Ю. В. Проблема формирования мотивов к занятиям спортом у детей подросткового возраста // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2012. Вып. 11. С. 150—156.
4. Муравьева М. Я. Формирование мотивации к занятию спортом как научно-педагогическая проблема // Европейские научные исследования : сб. ст. Международной научно-практической конференции / под общ. ред. Г. Ю. Гуляева. Пенза, 2016. С. 144—148.
5. Мясищев В. Н. Психология отношений. Воронеж, 1995.
6. Пилоян Р. А. Мотивация спортивной деятельности. М., 1984.
7. Польшина Г. И. Мотивация детей к занятиям спортом на этапе начальной спортивной подготовки // Вестник Адыгейского государственного университета. Сер. 3: Педагогика и психология. 2007. № 3. С. 294—299.

Back to the section