Philology, pedagogy, and psychology

2017 Issue №1

Back to the list Download the article

Developing applied competences in students of psychology and pedagogy through fulfilling professional tasks

Pages
78-84

Abstract

This article deals with the development of students’ key competences through fulfilling professional tasks relating to the mathematical and statistical processing of psychological and pedagogical research data. The author describes the stages of progress in, and solutions to, the problem of studying anxiety levels in primary school students.

Reference

1. Гришкина Т. Е. Динамика формирования готовности бакалавров психолого-педагогического образования к решению исследовательских профессиональных задач качественными и количественными методами // Международный научно-исследовательский журнал. URL: http://research-journal.org/pedagogy (дата обращения: 01.09.2016).
2. Симаева И. Н., Чуприс А. С. Компетентностная интерпретация результатов профессионального образования: история и задачи // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2015. Вып. 5. С. 62—68.
3. Полупан К. Л. Управление качеством образования студентов на основе развивающей компьютерной диагностики : автореф. канд. дис. … пед. наук. Караганда, 2006.