Means to express appeal in the public service announcement discourse in the Russian, German, and English languages
- Pages
- 19-24
Abstract
This article considers the means to express appeal in public service announcements in the Russian, German, and English languages. Attention is paid to the characteristic features of appeal as a directive speech act. The comparative aspect of research makes it possible to identify both similarities and differences in using means of appeal in public service announcement discourse in Russian, German, and English.
Reference
1. Изотов А. И. Функционально-семантическая категория императивности в современном чешском языке как прагмалингвистический феномен : дис. ... д-ра филол. наук. М., 2007.
2. Матвеева Т. В. Полный словарь лингвистических терминов. Ростов н/Д, 2010.
3. Палеха Е. С. Эволюция директивного дискурса: способы формирования агрессивной модальности // Учен. зап. Казан. ун-та. Сер.: Гуманит. науки. 2012. № 5. С. 179—188.
4. Степанов Е. В. Социальная реклама в России: генезис, жанры, эволюция. М., 2006.
5. Стернин И. А. Основы речевого воздействия. Воронеж, 2012.