Philology, pedagogy, and psychology

2016 Issue №3

Back to the list Download the article

Personalized learning in the information society

Pages
83-89

Abstract

The paper presents a new approach, which improves the quality of train-ing of specialists in information technologies by considering the dominant special abilities to different lines of activity. It includes the scheme of the edu-cational process in high school. Authors focus on student's inherent special abilities as the dominant ones for the educational process. The paper describes in detail the issues of formation of learning motivation based on the personal characteristics of the individual learners.

Reference

1. Кондратенко А. Б. Проектирование образовательного процесса в инфор­мационном обществе // Вестник БФУ им. И. Канта. 2013. № 6. С. 42—49.

2. Самсонова Н. В., Кондратенко Б. А. Индивидуализация и персонализация профессионального образования в вузе // Известия Балтийской государствен­ной академии рыбопромыслового флота. Сер.: Психолого-педагогические нау­ки. 2013. № 4 (26). С. 42—48.

3. Кондратенко А. Б., Кондратенко Б. А. Технология обучения в виртуальной образовательной среде персонализации обучения. М., 2013. С. 46—50.

4. Пидкасистый П. И., Фридман Л. М., Гарунов М. Г. Психолого-дидактический справочник преподавателя высшей школы. М., 1999.

5. Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютеров (педаго­гика третьего тысячелетия). М. ; Воронеж, 2002.