The humanities and social science

2016 Issue №3

Back to the list Download the article

Сompetitive environment, business activity, and consumer sentiment: the regional aspect

Pages
67-73

Abstract

The methodological issues of assessing regional competition, business activity, and consumer confidence are considered as part of a study of regional competitive environment. The results of an analysis of national and international practices in assessing parameters describing competition, competitive environment, business activity, and consumer sentiment are presented in the article. An approach to monitoring business activity and consumer confidence in the Kaliningrad region is proposed.

Reference

1. Оценка состояния конкуренции и конкурентной среды: стенограмма круглого стола // Антимонопольное регулирование. 2014. № 2(44). С. 3—38.
2. О состоянии конкуренции в Российской Федерации : доклад ФАС за 2014 год. М., 2015. URL: http://fas.gov.ru/about/list-of-reports/report.html?id=318 (дата обращения: 10.03.2016).
3. Опережающие индикаторы по видам экономической деятельности // Федеральная служба государственной статистики : [сайт]. URL: http://www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat_main/rosstat/ru/statistics/leading_indicators/(дата обращения: 10.03.2016).
4. Сафиулин М. Р., Ельшин Л. А., Шакирова А. И. Оценка деловой и экономической активности как инструмент краткосрочного прогнозирования // Экономика и управление. Экономическое право. 2011. № 9. С. 81—89.