Innovations in higher education :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
My faith is the belief that happiness will be given to humanity by scientific progress
Ivan P. Pavlov

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Innovations in higher education

Author Filchenkova I., Samsonova N.
Pages 102-108
Article Download
Keywords engagement, innovation activity, innovative potential, innovative environment of the University
Abstract (summary) The article presents the results of the analysis of research on problems of development of innovative activity of teachers in the University. It discusses the involvement of teachers in innovative activity as a purposeful process of overcoming innovation barriers. Selected subjective and objective factors of innovative activity of University lecturers — innovative potential of the teacher and innovative environment of the University – are also discussed.
References 1. Власенко Ю. А. Психологический анализ инновационного потенциала личности : дис. … канд. психол. наук. Симферополь, 2002.
2. Глазырина Т. Г. Организационно-педагогические условия развития инновационной деятельности преподавателей колледжа : автореф. дис. … канд. пед. наук. Йошкар-Ола, 2013.
3. Ким Т. Д. Психологические компоненты инновационного потенциала профессионала : дис. … канд. психол. наук. Челябинск, 2013.
4. Клочко В. Е., Галажинский Э. В. Инновационный потенциал личности: системно-антропологический контекст // Вестник Томского государственного университета. 2009. № 325. URL:http://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnyypotentsial-lichnosti-sistemno-antropologicheskiy-kont... (дата обращения: 19.02.2016).
5. Ложкова Г. М. Психологическое сопровождение инновационной деятельности преподавателя высшей школы : дис. … канд. психол. наук. Тобольск, 2011.
6. Лосев К. В. Формирование и управление инновационной средой высшего учебного заведения : автореф. … канд. экон. наук. СПб., 2013.
7. Осецкая И. А. Возможности оценки инновационного потенциала студентов приоритетных направлений обучения Школы естественных наук ДВФУ // Концепт. 2016. Прил. № 1. Новые исследования магистрантов в области психологии личности. URL: http://e-koncept.ru/2016/56005.htm (дата обращения: 09.03.2016).
8. Подымов Н. А. Психологические барьеры в профессиональной деятельности учителя : дис. … д-ра психол. наук. М., 1999.
9. Шакуров Р. Х. Барьер как категория и его роль в деятельности // Вопросы психологии. 2001. № 1. URL:http://www.portalus.ru/modules/psychology/rus_readme.hp?subaction=showfull&id=1107776344&archive=112...& (дата обращения: 22.03.2016).
10. Шмелева Е. А. Развитие инновационного потенциала личности в научно-образовательной среде педагогического вуза : дис. … д-ра психол. наук. Н. Новгород, 2013.
11. Фильченкова И. Ф. Вовлечение в инновационную деятельность преподавателей как аспект управления инновациями в вузе // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. 2015. № 3 (33). С. 43—50.
12. Fullan M. Overview of the Innovative Process and the User // Interchange. 1972. № 3 (2/3). P. 1—45.
13. Gorton R. A. Conflict, controversy and crisis in School Administration and supervisions: issues, cases and concepts for the 70s. Dubuque ; Brown, 1972.
14. Armstrong L. Barriers to Innovation and Change in Higher Education. URL:https://www.tiaainstitute.org/public/pdf/barriers-to-innovation-and-change-in-highereducation.pdf (дата обращения: 22.03.2016).
15. Opportunities for change. Education innovation and reform during and after conflict / ed. by S. Nicolai; Internation Institute for Education Planning. UNESCO. 2009. URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001838/183808e.pdf(дата обращения: 22.03.2016).

Back to the section