Philology, pedagogy, and psychology

2011 Issue №11

Back to the list Download the article

The formation of a multicultural educational environ-ment in primary school: Experience and prospects

Pages
81-86

Abstract

This paper considers the problem of multicultural education development in primary school. The authors justify the idea that multicultural education begins with the national traditions of a family. The article identifies and describes the key goals, means, and forms of multicultural education in primary school. The practical results of multicultural education introduced at Kaliningrad school No 53 are summarised. Perspectives on the role of multicultural education in the development of a primary school student’s personality and the formation of their civic position are presented.

Reference

1. Андреев А. Л. Социокультурный профиль России // Педагогика. 2002. № 6. С. 20—28.
2. Баграмов А. А. Актуальные проблемы развития национальных отношений, интернационального воспитания. М., 1988.
3. Как научить любить Родину : руководство для воспитателей и учителей / авт.-сост. Ю. Б. Антонов, Л. B. Левина., О. В. Розова. 2-е изд., испр. и доп. М., 2003.
4. Макаев В. В., Малькова З. А., Супрунова Л. Л. Поликультурное образование — актуальная проблема современной школы // Педагогика. 1999. № 4. С. 3—10.