IKBFU's Vestnik

2011 Issue №11

Back to the list Download an article

Transition to the information paradigm as a challenge to the 21st century education

Pages
32-39

Abstract

This article attempts to prove that the steadily increasing information space is an objective reality in the contemporary world and that it affects education. Another objective is to analyse the essence and emphasise the need for developing information competences in teaches and to show that such competence can be properly developed in a well-built on-campus information environment. The on-campus information environment must ensure information security of individuals

Reference

1. Богатырева Ю. И. Педагогическая деятельность и обеспечение информационной безопасности личности // Информатика и образование. 2013. № 2. С. 84—88.
2. Бухарова Г. Д., Козлова А. В. Модель методики внедрения web 2.0-технологий в организацию самостоятельной работы студентов // Образование и наука: Изв. УрО РАО. 2012. № 5. С. 96—106.
3. Государственная программа Российской Федерации «Информационное общество (2011—2020)». URL: http://www.zakonprost.ru/content/base/part/ 734787 (дата обращения: 20.08.2014).
4. Загвязинский В. И. Стратегические ориентиры развития отечественного образования и пути их реализации // Образование и наука: Изв. УрО РАО. 2012. № 4. С. 3—15.
5. Ломовцева Н. В., Чубаркова Е. В., Карасик А. А. Формирование готовности преподавателей вуза к использованию информационно-образовательной среды в своей деятельности // Образование и наука: Изв. УрО РАО. 2013. № 3. С. 111—120.
6. Синагатуллин И. М. Английский язык как глобальный феномен и его влияние на вопросы образования // Педагогика. 2013. № 7. С. 90—97.
7. Стариченко Б. Е. Информационно-технологическая модель обучения // Образование и наука: Изв. УрО РАО. 2013. № 4. С. 91—111.
8. Сысоев П. В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы (окончание) // Иностранные языки в школе. 2012. № 3. С. 2—9.
9. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования. М., 2010