Philology, pedagogy, and psychology

2011 Issue №11

Back to the list Download the article

Correction of students’ knowledge in lectures

Pages
22-31

Abstract

This article is devoted to the little-studied problem of correction of uni¬versity students’ knowledge. The notion of knowledge correction is intro¬duced, the opportunities and methods of correcting students’ knowledge lec¬tures are analysed. The use of knowledge correction tests is discussed as a means to personalise the correction of students’ knowledge in lectures.

Reference

Анастази А., Урбина С. Психологическое тестирование. СПб. : Питер, 2001.
2. Артищева Е. К. Коррекция знаний в вузе: теория и практика : монография. Калининград, 2014.
3. Артищева Е. К., Коваленко С. Н., Синицына Т. В. Числовые и степенные ряды: самоконтроль и коррекция знаний : учеб.-метод. пособие. Калининград, 2014.
4. Беспалько В. П. Программированное обучение: дидактические основы. М., 1970.
5. Кудаев М. Р. Корректирующий контроль в учебном процессе: дидактические основы построения и реализации системы : дис. … д-ра пед. наук. Майкоп, 1998.
6. Педагогика и психология высшей школы / под ред. С. И. Самыгина. Ростов н/Д, 1998.
7. Петрова Л. И., Кутергина Л. Н. Методическое обеспечение Болонского процесса в вузе (педагогический аспект). Ростов н/Д, 2008.
8. Пионова Р. С. Педагогика высшей школы : учеб. пособие. Минск, 2002.
9. Сорокопуд Ю. В. Педагогика высшей школы : учеб. пособие. Ростов н/Д, 2011.