Sales Modeling in an Investment Project Evaluation
- Pages
- 102-109
Abstract
The article deals with the sales part of investment project evaluation calculations. A number of parameters are recommended for taking into consideration, such as start of sales, starting sales volume, planned sales volume, seasonality, prices growth and other. Spreadsheet formulas are presented.
Reference
1. Баев Л. А., Литке М. Т. К вопросу о формировании системы критериев оценки и управления инновационным потенциалом проекта // Менеджмент в России и за рубежом. 2014. № 5. C. 18—24.
2. Зимина Т. В. Формирование стратегии развития рынка в условиях нестабильности // Маркетинг в России и за рубежом. 2015. № 6. С. 9—16.
3. Лукьянова Н. Ю. Моделирование потребительского спроса на продукты питания в Калининградской области // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2015. Вып. 3. С. 77—83.
4. Подгорный В. В. Моделирование — главный принцип структурирования управления социальным развитием общества // Менеджмент в России и за рубежом. 2015. № 2. С. 40—48.