Peripheral means to express incentive modality in the public service announcement discourse :: IKBFU's united scientific journal editorial office

×

Login
Password
Forgot your password?
Login As
You can log in if you are registered at one of these services:
   
There is only one science. Two sciences are impossible as two universes are
Alexander Herzen

DOI-generator Search by DOI on Crossref.org

Peripheral means to express incentive modality in the public service announcement discourse

Author Sobko T.
Pages 32-37
Article Download
Keywords public service announcement, discourse, speech influence, incentive, incentive modality
Abstract (summary) Public service announcements attract attention to social problems and encourage the general public to solve them, which requires influencing the recipient using speech methods. The means to exert such influence create a functional and semantic field. The authors focus on the periphery constituents of this field, which function in public service announcements in the Russian and German languages.
References 1. Виноградов В. В. Русский язык (Грамматическое учение о слове). М., 2001.
2. Голуб О. В., Куракин М. С. Рекламная деятельность : учеб. пособие. Кемерово, 2003.
3. Демидова И. А. Средства выражения побудительной модальности в русском и английском : дис. … канд. филол. наук. Калининград, 2005.
4. Матвеева Т.В. Полный словарь лингвистических терминов. Ростов н/Д, 2010.
5. Николайшвили Г. Г. Социальная реклама в политическом процессе современной России : автореф. дис. … канд. полит. наук. М., 2009.
6. Пробст Н. А. Вопросительно-побудительная модальность как межполевая зона макрополя модальности в современном русском языке : дис. … канд. филол. наук. Калининград, 2014.
7. Солодовникова А. Н. Современная социальная реклама: способы воздействия на адресата : автореф. дис. ... канд. филол. наук. Саратов, 2013.
8. Степанов Е. В. Социальная реклама в России: генезис, жанры, эволюция. М., 2006.
9. Стернин И. А. Основы речевого воздействия. Воронеж, 2012.
10. Теория функциональной грамматики. Темпоральность. Модальность. Л., 1990.
11. Тичер С., Мейер М., Водак Р., Ветер Е. Методы анализа текста и дискурса. Харьков, 2009.
12. Ухова Л.В. Эффективность рекламного текста : сб. ст. М., 2014.
13. Федорова Л. Л. Типология речевого воздействия и его место в структуре общения // Вопросы языкознания. 1991. №6. С. 46—50.
14. Шелестюк Е. В. Речевое воздействие: онтология и методология исследования : монография. URL:http://shelestiuk.narod.ru/publications/Shelestiuk_Rechevoye_Vozdeistvie_1-1.pdf (дата обращения: 04.01.2016).

Back to the section