Philology, pedagogy, and psychology

2015 Issue №11

Back to the list Download the article

Quality of professional education in an information society

Pages
85-93

Abstract

This paper presents a new approach to increasing the quality of profes-sional education in view of students’ personal characteristics affecting educa-tion results in an information society and considers the experience of its prac-tical application using special software. The authors propose a model and methodology for personalizing professional education making it possible to take into account the conditions of university training that are changing in an information society.

Reference

1. Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютеров (педаго-гика третьего тысячелетия). М. ; Воронеж, 2002.
2. Волков А., Кузьминов Я., Ромаренко и др. Использование информационных и коммуникационных технологий в образовании : статистический обзор // Вопросы образования. 2010. № 3. С. 152—194.
3. Кондратенко А. Б., Кондратенко Б. А. Технология обучения в виртуальной образовательной среде персонализации обучения // Открытое образование. 2013. № 3 (98). С. 47—51.
4. Кондратенко Б. А. Методика персонализации профессионального обуче-ния на основе использования «Персонального электронного учебного места». Изд. 3-е, перераб. и доп. Калининград, 2015.
5. Лукьянова А. Л. Отдача от образования: что показывает метаанализ // Эко¬номический журнал ВШЭ. 2010. № 3. С. 326—348.
6. Об утверждении государственной программы Российской Федерации «Развитие образования» на 2013—2020 годы : постановление Правительства Рос¬сийской Федерации от 15.04.2014 г. № 295 // Собрание законодательства Рос¬сийской Федерации. 2014. № 17. Ст. 2058.
7. Barrows H. S. The Tutorial Process (2nd ed.). Springfield, IL, 1992.
8. Deci E. L., Vallerand R. J., Pelletier L. G., Ryan R. M. Motivation and Education: The Self-Determination Perspective // Educational Psychologist. 1991. № 26. Р. 325—346.