Philology, pedagogy, and psychology

2015 Issue №11

Back to the list Download the article

Advanced training of teachers during the transition to universal secondary education (the 1960—70s)

Pages
36-43

Abstract

This article addresses the issues of increasing teachers’ professional per-formance during reforms in school education. The author examines the func-tioning of teacher’s advanced training institutions. The article analyses the problem of content differentiation and development of advanced training courses for teachers in view of their education level, experience, interests, and needs.

Reference

1. Государственный архив Калининградской области (ГАКО). Ф. 127. Оп. 1. Д. 43.
2. Кретинин Г. В., Фуксон Л. М. Повышение квалификации учителей в 1950-х гг. в Калининградской области // Вопросы истории. 2014. № 12. С. 38—44.
3. Народное образование в СССР : сборник документов 1917—1973 гг. М., 1974.
4. Худоминский В. П. Развитие системы повышения квалификации педагоги¬ческих кадров советской общеобразовательной школы (1917—1981 гг.). М., 1986.
5. Справочник работника народного образования. М., 1973.
6. ГАКО. Ф. 127. Оп. 1. Д. 101а.
7. ГАКО. Ф. 127. Оп. 1. Д. 85.
8. ГАКО. Ф. 462. Оп. 3. Д. 675.
9. ГАКО. Ф. 462. Оп. 3. Д. 761.
10. Справочник директора школы : сборник законодательных, руководящих и инструктивных материалов. М., 1983.
11. ГАКО. Ф. 127. Оп. 1. Д. 149.
12. Кретинин Г. В., Забоенкова А. С., Маслов В. Н., Фуксон Л. М. Общее образо-вание в Калининградской области (1951—1991) : монография. Калининград, 2006.