The humanities and social science

2015 Issue №3

Back to the list Download the article

Key problems of the preparedness of marketers to the new challen¬ges of digital communications era and their impact on a company’s performance

Pages
23-28

Abstract

This article analysis the changes in the level of requirements for and the expected competencies of professional marketers in the age of digital communications. The article discusses the role and evaluates the contribution of mar-keting specialists to the economic and financial performance of companies and organisations. The author analyses the applied methods and indicators that used to assess the level of specialists' competencies in the area of marketing.

Reference

1.    Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. СПб., 2011.
2.    Дэй Дж. С. Организация, ориентированная на рынок: как понять, привлечь и удержать ценных клиентов. М., 2008.
3.    Климова Э. Н., Козырев Н. В. Коммуникативно-информационная компетентность в сервисной деятельности // Наука сегодня: теоретические аспекты и практика применения : сб. науч. тр. по материалам Междунар. науч.-практ. конф. Тамбов, 2011. С. 178—180.
4.    Ламбен Ж. Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг. СПб., 2010.
5.    Моисеева Н. К., Рюмин М. Ю. Коммуникационная концепция маркетинга и ее методическое обеспечение // Маркетинг. 2011. № 6. С. 64—66.
6.    Ойнер О. К. Маркетинговые способности фирмы: подходы к оценке, эмпирические исследования и роль в формировании результатов бизнеса ком-пании // Маркетинговые исследования. 2014. № 6. С. 434—442.
7.     Розенвальд П. Дж. Маркетинг, приносящий прибыль. М., 2008.
8.    Сак А. В., Журавлев В. А. Оптимизация маркетинговых решений М., 2010.
9.    Скотт Д. М. Новые правила маркетинга и PR: как использовать социальные сети, блоги, подкасты и вирусный маркетинг для непосредственного контакта с покупателем / пер. с англ. [В. Апанасик, Г. Огибин]. 2-е изд. М., 2011.