Philology, pedagogy, and psychology

2015 Issue №5

Back to the list Download the article

An empirical study of trust between the agents of educational space in Russia and Poland

Pages
7-15

Abstract

This work focuses on trust between the agents of educational space at Ka-liningrad school No. 32 and the Gdansk Gedanensis School. The authors identify the patterns of assessing students trust in teachers at all stages of school education. The article analyses the level of adolescents’ trust in teachers and parents at the Kaliningrad and Polish schools. The features of assessing the Polish and Russian teachers’ trust in students and parents are identified. The authors examine the students’ and teachers’ ideas of trust placed in them by other people

Reference

1. Данкин Д. М. Доверие как фактор стабильности // Ученые записки ИМЭИ. 2012. Т. 2, № 1. С. 7—23.
2. Зинченко В. П., Белянин А. В. Доверие в экономике и общественной жизни / Фонд «Либеральная миссия». М., 2010.
3. Купрейченко А. Б. Психология доверия и недоверия. М., 2008.
4. Купрейченко А. Б., Табхарова С. П. Доверие и недоверие: соотношение, критерии, детерминация // Ученые записки ИМЭИ. 2012. Т. 2, № 1. С. 57—72.
5. Фукуяма Ф. Доверие, социальные добродетели и путь к процветанию. М., 2004.
6. Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / пер. с англ. ; общ. ред. и предисл. А. В. Толстых. М., 1996.