The humanities and social science

2015 Issue №6

Back to the list Download the article

Teachers in the Kaliningrad region: The problems and theirs solution

Pages
137-146

Abstract

This article studies human resource availability at Kaliningrad regional educational institutions in the first post-Soviet period. Attention is paid to staffing of school after 1991, the measures taken by education authorities to improve the living conditions of teachers, and the aspiration of teachers to increase their knowledge and skills to meet the needs of the changing education systems. Teachers had to not only embark on the current processes of state development and change approaches to the education system, but also to pre¬serve and put into practice the best element of the Soviet school.

Reference

1.    Вильчек М. И. Российское образование и образование России (К концепции реформирования системы образования: ключевые проблемы и вопросы). М., 2001.
2.    Государственный архив Калининградской области (ГАКО). Ф. Р-462. Оп. 1. Д. 832а.
3.    Богуславский М. В., Гребенюк О. С., Клемешев А. П. и др. Региональная комплексная программа развития системы образования Калининградской области / под ред. А. В. Салихова. Калининград, 1993.
4.    ГАКО. Ф. Р-462. Оп. 1. Д. 718.
5.    Фуксон Л. М. Хронология основных событий истории народного образования Калининградской области (1945—2005). Калининград, 2005.
6.    ГАКО. Ф. Р-462. Оп. 1. Д. 966.
7.    ГАКО. Ф. Р-462. Оп. 1. Д. 1042.
8.    ГАКО. Ф. Р-462. Оп. 1. Д. 1311.
9.    О ходе модернизации системы образования Калининградской области : сб. аналит. матер. Калининград, 2003.