Philology, pedagogy, and psychology

2014 Issue №5

Back to the list Download the article

Methodological support for the “Human anatomy” discipline for undergraduate students in physical education

Pages
69-74

Abstract

This article explores the ways of updating and restructuring the methodological framework of the “Human Anatomy” discipline as taught to undergraduate students in physical education. The author presents the structure of the methodological framework created to improve the quality of training process organisation and development of knowledge in students. An assessment of the efficiency of using the methodological framework in the training process is presented.

Reference

1. Гнитецкая Т. Н. Современные образовательные технологии. Владивосток, 2004.
2. Балакирева Э. В., Власова Е. З. Электронный учебно-методический комплекс как средство обеспечения качества подготовки специалистов // Человек и образование. 2012. № 4. С. 75—80.
3. Кажигалиева Г. А. Учебно-методическое обеспечение как фактор повышения качества образования // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2012. № 10. С. 122—125.
4. Короленко К. В. Формирование компетентно-ориентированного подхода в процессе профессиональной подготовки будущих специалистов по физической культуре и спорту // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. 2009. № 10. С. 90—92.
5. Министерство образования и науки РФ. Федеральный государственные образовательные стандарты. URL: http://mon.gov.ru/dok/fgos/ (дата обращения: 17.01.2014).
6. Панфилов О. П. и др. Теоретико-методологические аспекты проектирования инновационных технологий в подготовке специалиста по физической культуре // Культура физическая и здоровье. 2012. № 4. С. 36—39.
7. Рева А. В. Особенности подготовки специалистов по физической культуре в условиях информатизации образования // Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева. 2011. № 18. С. 152—162.