The humanities and social science

2014 Issue №3

Back to the list Download the article

The cluster modelling of complex forecasting of economic and marketing processes

Pages
67-74

Abstract

This article suggests forecasting socioeconomic and marketing processes in the Russian market conditions of a transitional period with the help of cluster modelling, which would significantly increase the objectivity of assessing the identified processes and the impact of research.

Reference

1. Воробьев Д. Н. Регулирование асимметрии социально-экономического развития муниципальных образований региона : автреф. дис. … канд. экон. наук.Пермь, 2005.
2. Макаров В. Л. Социальный кластеризм. Российский вызов. М., 2010.
3. Мигранян А. А. Теоретические аспекты формирования конкурентоспособных кластеров в странах с переходной экономикой. URL: http://subcontract.ru/30/Docmn/DocumShow_Documro_l 71.html]
4. Московичи С. Век толп / пер. с фр. М., 1996.
5. Принципы и механизмы интеграции малого и крупного бизнеса // Взаимодействие малого и крупного бизнеса : информационно-аналитический сборник. М., 2003.
6. Портер М. Конкуренция / пер. с англ. М., 2000.