IKBFU's Vestnik

2014 Issue №2

Back to the list Download an article

Linguodidactics as a science and a discipline within professional language training

Pages
122-129

Abstract

The key component of lifelong self-education of a linguist is individual learning of foreign languages. The science that studies theory of individual (foreign) language learning is called linguoautodidactics. The author analyses its basic categories and possibilities of application as a discipline at a linguistic university.

Reference

1. Днепров С. А. Пособие по автодидактике к курсу возрастной педагогики.Екатеринбург, 1994.
2. Европейский языковой портфель для филологов (преподавателей языка, письменных и устных переводчиков) : в 3 ч. М., 2003.
3. Куринский В. А. Когда нет гувернантки. Автодидактика для детей и взрослых. М., 1997.
4. Куринский В. А. Автодидактика. СПб., 2001. Ч. 1.
5. Мильруд Р. П. Компетентность в изучении языков // Иностранные языки в школе. 2004. № 7.
6. Новиков А. М. Научно-экспериментальная работа в образовательном учреждении. М., 1998.
7. Новиков А. М. Методология образования. М., 2006.
8. Репьев Ю. Г. Интерактивное самообучение : моногр. М., 2004.
9. Тамбовкина Т. Ю. Автодидактическая прогрессия в полипарадигмальном комплексе прогрессий профильного учебника иностранного языка для вуза //Пелевинские чтения — 2003 : межвуз. сб. науч. тр. Калининград, 2004. С. 289—294.
10. Тамбовкина Т. Ю. Подходы к исследованию в лингвоавтодидактике //Русский язык как иностранный: Теория исследования. Практика. СПб., 2009.Вып. 10. С. 250—255.
11. Тамбовкина Т. Ю. Становление лингвоавтодидактики как прикладной науки // Пелевинские чтения — 2009 : межвуз. сб. науч. тр. Калининград, 2009.С. 184—185.
12. Тамбовкина Т. Ю. Самообучение иностранным языкам: проблемы и перспективы : моногр. Калининград, 2007.
13. Тамбовкина Т. Ю. Самоучитель ИЯ как учебная книга: проблемы классификации // Теория и практика обучения иностранным языкам: традиции и инновации : сб. ст. междунар. науч.-практ. конф. памяти академика РАО И. Л. Бим. М., 2013. С. 55—60.
14. Koesel E. Modellierung von Lernwelten. Ein Handbuch zur subjektiven Didaktik.Eztal-Dallau, 1993.