The teacher’s readiness to work with a ‘special’ child: the model of development of inclusive education values
- Pages
- 72-79
Abstract
his article presents a didactic model of development of inclusive education values in future teachers as an element of the behavioural component of psychological and pedagogical readiness for working with children with special education needs in the conditions of inclusive education.
Reference
1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. М., 1989.
2. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. М., 2004.
3. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности. Минск, 1976.
4. Кларин М. В. Корпоративный тренинг от А до Я. М., 2002.
5. Мищенко А. И. Формирование профессиональной готовности учителя к реализации целостного педагогического процесса : автореф. дис. ... д-ра пед. наук. М., 1992.
6. Рекешева Ф. М. Условия развития психологической готовности к профессиональной деятельности студентов-психологов : автореф. дис. … канд. психол. наук. Астрахань, 2007.