Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №11

Back to the list Download the article

The qualimetrics methodology of academic staff certification

Pages
19-27

Abstract

This article presents a methodology of academic staff certification based on the qualimetrics approach to the assessment of objects and phenomena that are hardly subject to algorithmisation. This approach is used to identify the quality levels as individual components of the performance and overall ranking of the academic staff. The methodology was developed in the course of a study carried out by the authors at the Immanuel Kant Baltic Federal University in the framework of the project “The development of an independent qualimetrics system of assessing academic achievements of students and evaluating the academic staff” (the project team included V. V. Nordin, A. V. Yurov, N. V. Belkina, and K. L. Polupan).

Reference

1. Неволин В. Н. Актуальные вопросы государственной системы аттестации научных и научно-педагогических работников на современном этапе. М., 2004.
2. Нордин В. В. Практические методы повышения качества управления в транспортной и сервисной отраслях : учеб.-практ. пособие. Калининград, 2010.
3. Белкина Н. В. Квалиметрическая оценка учебных достижений обучающихся // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2013. Вып. 5. С. 158—165.
4. Нордин В. В., Белкина Н. В. Структура учебно-методического обеспечения вузовских дисциплин и оценивание его качества // Известия БГАРФ. 2013. № 2 (24). С. 27—33.