Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №5

Back to the list Download the article

Research on the features of personnel training for service enterprises in the framework of cross-border cooperation

Pages
116-121

Abstract

This article considers the system of staff training for service industry in view of the implemented cross-border cooperation programs, emphasizes the need for a broader use of the practical approach in training students at institutes and colleges, and identifies key competences of graduates required by employers.

Reference

1. Кобьелл К. Искренний сервис. М., 2009. С. 65—68.
2. Надо вернуть престиж российского высшего образования. 13.02.2012 г. Национальный образовательный проект: умная школа. URL: http://умная-школа.рф/news/v_putin_nado_vernut_prestij_rossiiskogo_visshego_obrazovaniya (дата обращения 20.07.2012).
3. Новикова Н. Г. Организация научно-исследовательской работы студентов вузов, занимающихся подготовкой кадров для сервиса и туризма: практический опыт — проблемы и пути их преодоления // Современные проблемы сервиса и туризма. 2012. № 1. С. 109—116.
4. Панфилова А. П. Игротехнический менеджмент. Интерактивные технологии для обучения и организационного развития персонала. М., 2003. С. 112—120.
5. Результаты мониторинга деятельности госвузов будут проанализированы в субъектах Российской Федерации. Официальный портал Минобрнауки. URL: http://минобрнауки.рф/2774 (дата обращения: 01.11.2012).
6. Турик Л. И. Дебаты. Игровая, развивающая, образовательная технология. Ростов н/Д, 2012. С. 34—41.
7. Buckingham M. Leader strength. Leadership Excellence. 2008. Vol. 25, № 8. P. 16—17.
8. Polzer J. Making diverse teams. Harvard Business Review, 2008. P. 20—21.