Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №5

Back to the list Download the article

The implementation of the competence approach of the Federal state educational standards at a medical university

Pages
100-106

Abstract

This article reports the result of test mode introduction of project learning at a medical university. This technology is used within the curriculum of the “Medical Cybernetics” field of study. The process brought together a state medical university (professors), clinics (medical personnel), and a private development company (system analysts). Six years of using project learning in education proved the efficacy of this technology at a medical university.

Reference

1. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) 060609 Медицинская кибернетика. М., 2010.
2. Бухаркина М. Ю., Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования. М., 2010.
3. Кобзева Л. В., Орлова Н. А., Рябова Г. Б. Новые образовательные технологии в вузе: групповое проектное обучение. Томск, 2007.
4. Карась С. И., Конных О. В., Кетов П. Н. Разработка медицинских информационных систем: проектно-ориентированная подготовка кадров // Врач и информационные технологии. М., 2011. № 5. С. 77—80.